Ποσοστό 64% των Ελλήνων επιθυμούν να γίνουν επιχειρηματίες σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έβδομης ετήσιας παγκόσμιας έρευνας επιχειρηματικότητας της Amway.
Σημειώνεται ότι η έρευνα της Amway διεξάγεται σε συνεργασία με το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Μονάχου και καταγράφει τον «δημόσιο παλμό» σχετικά με την επιχειρηματικότητα σε όλη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.
Συγκεκριμένα, σε σχέση με το 2015, η θετική στάση των Ελλήνων ερωτηθέντων ως προς την επιχειρηματικότητα παρουσιάζει σημαντική πτώση και παραμένει σε χαμηλότερο επίπεδο συγκριτικά με το διεθνή μέσο όρο. Το 64% των Ελλήνων έχουν μία γενική θετική στάση ως προς την επιχειρηματικότητα, σε σχέση με το 69% του 2015.
Αναφορικά με τις τιμές που προέκυψαν από την αξιολόγηση AESI το 2016, το 63% των Ελλήνων ερωτηθέντων επιθυμούν να γίνουν επιχειρηματίες, 36% είναι πεπεισμένοι ότι κατέχουν τις ικανότητες να ιδρύσουν μια επιχείρηση, ενώ το 55% υποστηρίζουν πως δεν θα εγκατέλειπαν την πρόθεση τους να ιδρύσουν μία επιχείρηση εάν η οικογένεια τους ή οι φίλοι τους, τους αποθάρρυναν.
Η Γενική Διευθύντρια της Amway Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας, Ioana Enache, δηλώνει σχετικά με την ελληνική στάση ως προς την επιχειρηματικότητα, όπως προκύπτει από την έρευνα: «Η Amway πάντα υποστήριζε την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα, από το 1996, γιορτάζοντας, φέτος, 20 χρόνια παρουσίας στην Ελληνική αγορά. Από τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας είναι σαφές ότι η επιχειρηματικότητα βρίσκεται χαραγμένη στη φιλοσοφία των Ελλήνων, με το μέσο όρο να φαντάζονται ότι ξεκινούν την δική τους επιχείρηση – ποσοστό υψηλότερο από το μέσο όρο την Ευρώπης. Αυτό είναι ένα συμπέρασμα που έχει προκύψει και από τη συνεργασία μου με τους συνεργάτες της Amway σε τοπικό επίπεδο, που συνεχίζουν να δείχνουν δημιουργικότητα, σκληρή δουλειά και πάθος για επιτυχία σε όλα τα projects»
Η δυναμική του επιχειρείν, όπως διαφαίνεται από το «μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου να ξεκινώ τη δική μου επιχείρηση» είναι χαμηλότερη συγκριτικά με το 2015, με 46%, αλλά παραμένει υψηλότερη σε σχέση με τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο (35%).
Οι Έλληνες φαίνονται μοιρασμένοι στην πρόθεση να ψάχνουν και να αποκτούν δικούς τους πελάτες ως αυτοαπασχολούμενοι με το 48% να αισθάνονται άνετα να το πράξουν, ενώ το 49% να αισθάνονται άβολα. Οι ερωτηθέντες ηλικίας κάτω των 35 ετών παρουσιάζουν τα υψηλότερα ποσοστά (60%) σε σχέση με τη ηλικιακές ομάδες των 35-49 (49%) και άνω των 50 (35%).
Όσον αφορά τα προσωπικά κίνητρα, για τους Έλληνες ερωτηθέντες, «ανεξαρτησία για τον εργαζόμενο, να είμαι το αφεντικό του εαυτού μου» (42%) και «οι προοπτικές για δεύτερο εισόδημα» (33%) είναι οι πιο ελκυστικές πτυχές για να ξεκινήσει κάποια δική του επιχείρηση επομένως, παραμένουν ίδια όπως και πέρυσι.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της Amway, οι Ευρωπαίοι πολίτες δείχνουν να έχουν μάλλον μία σαφή άποψη, καθώς το 35% των ερωτηθέντων της έρευνας AGER, «βλέπουν» την αυτοαπασχόληση πιο πιθανή σε πέντε χρόνια.
Επιπλέον, η έρευνα έχει ως σκοπό να αναδείξει πόσο έτοιμοι νιώθουν οι Ευρωπαίοι πολίτες μπροστά σε ένα επιχειρηματικό μέλλον. Για να απαντηθεί αυτή την ερώτηση, η AGER εντόπισε μία βασική δεξιότητα των ανθρώπων που αποφασίζουν να γίνουν επιχειρηματίες: την αναζήτηση και απόκτηση πελατών για την υπηρεσία ή το προϊόν τους. Το 51% των Ευρωπαίων ερωτηθέντων ένιωσε άνετα με αυτό τον στόχο, ενώ μόνο το 40% δήλωσε το αντίθετο.
Η έρευνα επίσης, για άλλη μία φορά παρουσιάζει το Amway Entrepreneurial Spirit Index (AESI). Το AESI, το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε το 2015, μετράει 3 ιδιότητες, οι οποίες επηρεάζουν την πρόθεση του ατόμου να ξεκινήσει μια επιχείρηση: επιθυμία, σκοπιμότητα και σταθερότητα ενάντια στην κοινωνική πίεση. Ο δείκτης προκύπτει από το μέσο όρο των απαντήσεων για τις 3 ιδιότητες, οι οποίες εξετάζονται με την ίδια βαρύτητα και είναι χωρίς ποσοστό.
Σύμφωνα με τις σχετικές τιμές του AESI, κατά μέσο όρο, το 47% των Ευρωπαίων εξέφρασαν την επιθυμία να γίνουν επιχειρηματίες, ενώ το 40% ένιωσε έτοιμο για αυτή την πρόκληση. Το θετικότερο σημάδι για το μέλλον της Ευρωπαϊκής επιχειρηματικότητας έρχεται από τους Ευρωπαίους Millennials, δηλ. ηλικίας μεταξύ 15 και 35 χρόνων, με ποσοστό 61%, υψηλότερο από τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες.
Επιβεβαιώνοντας τα αποτελέσματα των προηγούμενων ερευνών, το 74% των ερωτηθέντων στην Ε.Ε., ήταν θετικοί ως προς την επιχειρηματικότητα. Οι άνδρες δείχνουν μία ελαφρώς πιο θετική στάση (76%) έναντι των γυναικών (73%). Το κοινό κάτω των 35, σημειώνει και σε αυτή την κατηγορία το υψηλότερο ποσοστό (81%).
Στην ερώτηση σχετικά με τους καθοριστικούς παράγοντες για να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση, οι Ευρωπαίοι δήλωσαν, όπως και στις προηγούμενες έρευνες, την «ανεξαρτησία για τον εργαζόμενο, να είμαι το αφεντικό του εαυτού μου» (49%) και «αυτοπραγμάτωση , δυνατότητα να πραγματοποιήσουμε τις δικές μας ιδέες» (44%). Οι «προοπτικές για δεύτερο εισόδημα» παραμένει ο 3ος παράγοντας (37%).Μεταξύ των ηλικιακών ομάδων, οι ερωτηθέντες κάτω των 35 ετών, θεωρούν τον παράγοντα «ανεξαρτησία» τον πιο σημαντικό με 55%. Οι λόγοι για να ξεκινήσει κανείς μια επιχείρηση παραμείνουν ίδιοι, όπως και στις προηγούμενες έρευνες.
Σημειώνεται ότι η έρευνα της Amway διεξάγεται σε συνεργασία με το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Μονάχου και καταγράφει τον «δημόσιο παλμό» σχετικά με την επιχειρηματικότητα σε όλη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.
Συγκεκριμένα, σε σχέση με το 2015, η θετική στάση των Ελλήνων ερωτηθέντων ως προς την επιχειρηματικότητα παρουσιάζει σημαντική πτώση και παραμένει σε χαμηλότερο επίπεδο συγκριτικά με το διεθνή μέσο όρο. Το 64% των Ελλήνων έχουν μία γενική θετική στάση ως προς την επιχειρηματικότητα, σε σχέση με το 69% του 2015.
Αναφορικά με τις τιμές που προέκυψαν από την αξιολόγηση AESI το 2016, το 63% των Ελλήνων ερωτηθέντων επιθυμούν να γίνουν επιχειρηματίες, 36% είναι πεπεισμένοι ότι κατέχουν τις ικανότητες να ιδρύσουν μια επιχείρηση, ενώ το 55% υποστηρίζουν πως δεν θα εγκατέλειπαν την πρόθεση τους να ιδρύσουν μία επιχείρηση εάν η οικογένεια τους ή οι φίλοι τους, τους αποθάρρυναν.
Η Γενική Διευθύντρια της Amway Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας, Ioana Enache, δηλώνει σχετικά με την ελληνική στάση ως προς την επιχειρηματικότητα, όπως προκύπτει από την έρευνα: «Η Amway πάντα υποστήριζε την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα, από το 1996, γιορτάζοντας, φέτος, 20 χρόνια παρουσίας στην Ελληνική αγορά. Από τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας είναι σαφές ότι η επιχειρηματικότητα βρίσκεται χαραγμένη στη φιλοσοφία των Ελλήνων, με το μέσο όρο να φαντάζονται ότι ξεκινούν την δική τους επιχείρηση – ποσοστό υψηλότερο από το μέσο όρο την Ευρώπης. Αυτό είναι ένα συμπέρασμα που έχει προκύψει και από τη συνεργασία μου με τους συνεργάτες της Amway σε τοπικό επίπεδο, που συνεχίζουν να δείχνουν δημιουργικότητα, σκληρή δουλειά και πάθος για επιτυχία σε όλα τα projects»
Η δυναμική του επιχειρείν, όπως διαφαίνεται από το «μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου να ξεκινώ τη δική μου επιχείρηση» είναι χαμηλότερη συγκριτικά με το 2015, με 46%, αλλά παραμένει υψηλότερη σε σχέση με τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο (35%).
Οι Έλληνες φαίνονται μοιρασμένοι στην πρόθεση να ψάχνουν και να αποκτούν δικούς τους πελάτες ως αυτοαπασχολούμενοι με το 48% να αισθάνονται άνετα να το πράξουν, ενώ το 49% να αισθάνονται άβολα. Οι ερωτηθέντες ηλικίας κάτω των 35 ετών παρουσιάζουν τα υψηλότερα ποσοστά (60%) σε σχέση με τη ηλικιακές ομάδες των 35-49 (49%) και άνω των 50 (35%).
Όσον αφορά τα προσωπικά κίνητρα, για τους Έλληνες ερωτηθέντες, «ανεξαρτησία για τον εργαζόμενο, να είμαι το αφεντικό του εαυτού μου» (42%) και «οι προοπτικές για δεύτερο εισόδημα» (33%) είναι οι πιο ελκυστικές πτυχές για να ξεκινήσει κάποια δική του επιχείρηση επομένως, παραμένουν ίδια όπως και πέρυσι.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της Amway, οι Ευρωπαίοι πολίτες δείχνουν να έχουν μάλλον μία σαφή άποψη, καθώς το 35% των ερωτηθέντων της έρευνας AGER, «βλέπουν» την αυτοαπασχόληση πιο πιθανή σε πέντε χρόνια.
Επιπλέον, η έρευνα έχει ως σκοπό να αναδείξει πόσο έτοιμοι νιώθουν οι Ευρωπαίοι πολίτες μπροστά σε ένα επιχειρηματικό μέλλον. Για να απαντηθεί αυτή την ερώτηση, η AGER εντόπισε μία βασική δεξιότητα των ανθρώπων που αποφασίζουν να γίνουν επιχειρηματίες: την αναζήτηση και απόκτηση πελατών για την υπηρεσία ή το προϊόν τους. Το 51% των Ευρωπαίων ερωτηθέντων ένιωσε άνετα με αυτό τον στόχο, ενώ μόνο το 40% δήλωσε το αντίθετο.
Η έρευνα επίσης, για άλλη μία φορά παρουσιάζει το Amway Entrepreneurial Spirit Index (AESI). Το AESI, το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε το 2015, μετράει 3 ιδιότητες, οι οποίες επηρεάζουν την πρόθεση του ατόμου να ξεκινήσει μια επιχείρηση: επιθυμία, σκοπιμότητα και σταθερότητα ενάντια στην κοινωνική πίεση. Ο δείκτης προκύπτει από το μέσο όρο των απαντήσεων για τις 3 ιδιότητες, οι οποίες εξετάζονται με την ίδια βαρύτητα και είναι χωρίς ποσοστό.
Σύμφωνα με τις σχετικές τιμές του AESI, κατά μέσο όρο, το 47% των Ευρωπαίων εξέφρασαν την επιθυμία να γίνουν επιχειρηματίες, ενώ το 40% ένιωσε έτοιμο για αυτή την πρόκληση. Το θετικότερο σημάδι για το μέλλον της Ευρωπαϊκής επιχειρηματικότητας έρχεται από τους Ευρωπαίους Millennials, δηλ. ηλικίας μεταξύ 15 και 35 χρόνων, με ποσοστό 61%, υψηλότερο από τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες.
Επιβεβαιώνοντας τα αποτελέσματα των προηγούμενων ερευνών, το 74% των ερωτηθέντων στην Ε.Ε., ήταν θετικοί ως προς την επιχειρηματικότητα. Οι άνδρες δείχνουν μία ελαφρώς πιο θετική στάση (76%) έναντι των γυναικών (73%). Το κοινό κάτω των 35, σημειώνει και σε αυτή την κατηγορία το υψηλότερο ποσοστό (81%).
Στην ερώτηση σχετικά με τους καθοριστικούς παράγοντες για να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση, οι Ευρωπαίοι δήλωσαν, όπως και στις προηγούμενες έρευνες, την «ανεξαρτησία για τον εργαζόμενο, να είμαι το αφεντικό του εαυτού μου» (49%) και «αυτοπραγμάτωση , δυνατότητα να πραγματοποιήσουμε τις δικές μας ιδέες» (44%). Οι «προοπτικές για δεύτερο εισόδημα» παραμένει ο 3ος παράγοντας (37%).Μεταξύ των ηλικιακών ομάδων, οι ερωτηθέντες κάτω των 35 ετών, θεωρούν τον παράγοντα «ανεξαρτησία» τον πιο σημαντικό με 55%. Οι λόγοι για να ξεκινήσει κανείς μια επιχείρηση παραμείνουν ίδιοι, όπως και στις προηγούμενες έρευνες.